فرایند تولید ناودانی
페이지 정보
작성자 Marquis 작성일24-10-24 09:02 조회48회 댓글0건관련링크
본문
تاریخچه ناودانی
ناودانی چیست؟ ناودانی نوعی مقطع فولادی باز است که تحت استانداردهای جهانی مشخصی تولید میشود. این مقطع فولادی که در زبان انگلیسی به نام U-Channel معروف است؛ از یک بخش افقی به نام جان و دو بخش عمودی به نام بال تشکیل شده است. مقطع ناودانی به دو صورت U و C دیده میشود که از لحاظ شکل بال با یکدیگر متفاوت هستند. از جمله مشخصات ناودانی U شکل میتوان به وجود دو بال مخروطی و از جمله مشخصات ناودانی C میتوان به دو بال موازی اشاره کرد. ناودانی دارای جنسهای مختلفی است که انواع گالوانیزه، استنلس استیل و آلومینیوم از جملهی مهمترین آنها هستند. انواع مختلف ناودانی کاربردهای متفاوتی دارند.
شکل بال در استاندارد UPE که برای ناودانیهای C در نظر گرفته شده، به صورت موازی است. در مقابل در استاندارد UPN که مخصوص ناودانیهای U است، بالها به صورت مخروطی شکل هستند. ناودانیهای تولید شده با استاندارد UPN به نام ناودانی اروپایی نیز معروف هستند. از جمله مشخصات این نوع مقطع میتوان به وزن بالای آن در مقایسه با محصولات تولید شده با انواع استانداردهای ناودانی اشاره کرد. بههمین دلیل از ناوانی اروپایی به صورت عمده در پروژههای صنعتی و بزرگ و در مواردی که نیاز به مقاومت زیاد است، استفاده میشود.
ناودانی از جمله پروفیلهای مقطع باز است که تاریخچهی استفاده از آن به اوایل قرن بیستم باز میگردد. بعد از پایان جنگ جهانی دوم و با رونق گرفتن صنعت ساختمانسازی، تعداد کارخانههای تولیدکننده مقاطع فولادی از جمله ناودانی ساختمان افزایش یافت. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد ناودانی در ساختمان سازی هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. علاوه بر آن امکان اطلاع از قیمت روز ناودانی، روش تشخیص کیفیت و خرید آنلاین این محصول هم از سایت پیوان وجود دارد.
ناودانی اروپایی چه کاربردهایی دارد؟
این مدل ناودانی، همانطور که بالا اشاره کردیم، ضخامت و وزن بیشتری دارد و طبعاً در بحث قیمت ناودانی هم، قيمت ناودانی اروپایی در مقایسه با انواع سبک با ضخامت و کاربری سبکتر، گرانتر است.
ناودانی چیست؟
قبل از پرداختن به کاربرد انواع استاندارد ناودانی، لازم است در مورد ماهیت این محصول اطلاعات لازم را بهدست آوریم. همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، ناودانی مقطعی فولادی به شکل حرف U انگلیسی است که در دسته پروفیلهای باز قرار دارد. روشهای مختلفی برای ساخت این محصول وجود دارد که شامل نورد سرد، نورد گرم و پرسی است. ناودانیهای تولید شده مثل ناودانی شیروانی به این روشها خصوصیات متفاوتی دارند؛ بنابراین آشنایی با آنها پیش از خرید محصول کاملاً ضروری است.
مراحل تولید ناودانی
سخن پایانی:
قیمت نهایی ناودانی همانند سایر مقاطع فولادی تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون مشخصات ناودانی و… قرار دارد که از جملهی آنها میتوان به نوع ناودانی فولادی، وزن ناودانی، نحوهی تولید و شکل ناودانی اشاره کرد. سایر موارد مؤثر به شرح زیر است:
تولید ناودانی به روش پرسی
روش پرسی در حقیقت همان نورد سرد است که در آن برای ساخت پروفیل آهنی ناودانی از ورق فولادی به عنوان ماده اولیه استفاده میشود. در این روش، ساخت ناودانی با استفاده از دستگاه پرس انجام میشود. البته در حال حاضر استفاده از دستگاه رول فرمینگ قيمت ناودانی برای ساخت ناودانی به روش نورد سرد هم رواج پیدا کرده است. در زمان تولید ناودانی صنعتی به روش پرس ابتدا ورق فولادی در اندازه و ضخامت مشخص که مساوی با مجموع عرض بالها و جان ناودانی است، برش داده شده و بعد از آن در طی فرآیند خمکاری و شکلدهی به شکل ناودانی در میآید. اگر قدرت پرس دستگاه بیشتر باشد، محصول بیشتر حالت ناودانی C پیدا میکند؛ در مقابل با کم بودن قدرت پرس دستگاه، محصول به شکل ناودانی U در میآید.
ناودانی چیست؟ ناودانی نوعی مقطع فولادی باز است که تحت استانداردهای جهانی مشخصی تولید میشود. این مقطع فولادی که در زبان انگلیسی به نام U-Channel معروف است؛ از یک بخش افقی به نام جان و دو بخش عمودی به نام بال تشکیل شده است. مقطع ناودانی به دو صورت U و C دیده میشود که از لحاظ شکل بال با یکدیگر متفاوت هستند. از جمله مشخصات ناودانی U شکل میتوان به وجود دو بال مخروطی و از جمله مشخصات ناودانی C میتوان به دو بال موازی اشاره کرد. ناودانی دارای جنسهای مختلفی است که انواع گالوانیزه، استنلس استیل و آلومینیوم از جملهی مهمترین آنها هستند. انواع مختلف ناودانی کاربردهای متفاوتی دارند.
شکل بال در استاندارد UPE که برای ناودانیهای C در نظر گرفته شده، به صورت موازی است. در مقابل در استاندارد UPN که مخصوص ناودانیهای U است، بالها به صورت مخروطی شکل هستند. ناودانیهای تولید شده با استاندارد UPN به نام ناودانی اروپایی نیز معروف هستند. از جمله مشخصات این نوع مقطع میتوان به وزن بالای آن در مقایسه با محصولات تولید شده با انواع استانداردهای ناودانی اشاره کرد. بههمین دلیل از ناوانی اروپایی به صورت عمده در پروژههای صنعتی و بزرگ و در مواردی که نیاز به مقاومت زیاد است، استفاده میشود.
ناودانی از جمله پروفیلهای مقطع باز است که تاریخچهی استفاده از آن به اوایل قرن بیستم باز میگردد. بعد از پایان جنگ جهانی دوم و با رونق گرفتن صنعت ساختمانسازی، تعداد کارخانههای تولیدکننده مقاطع فولادی از جمله ناودانی ساختمان افزایش یافت. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد ناودانی در ساختمان سازی هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. علاوه بر آن امکان اطلاع از قیمت روز ناودانی، روش تشخیص کیفیت و خرید آنلاین این محصول هم از سایت پیوان وجود دارد.
ناودانی اروپایی چه کاربردهایی دارد؟
این مدل ناودانی، همانطور که بالا اشاره کردیم، ضخامت و وزن بیشتری دارد و طبعاً در بحث قیمت ناودانی هم، قيمت ناودانی اروپایی در مقایسه با انواع سبک با ضخامت و کاربری سبکتر، گرانتر است.
ناودانی چیست؟
قبل از پرداختن به کاربرد انواع استاندارد ناودانی، لازم است در مورد ماهیت این محصول اطلاعات لازم را بهدست آوریم. همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، ناودانی مقطعی فولادی به شکل حرف U انگلیسی است که در دسته پروفیلهای باز قرار دارد. روشهای مختلفی برای ساخت این محصول وجود دارد که شامل نورد سرد، نورد گرم و پرسی است. ناودانیهای تولید شده مثل ناودانی شیروانی به این روشها خصوصیات متفاوتی دارند؛ بنابراین آشنایی با آنها پیش از خرید محصول کاملاً ضروری است.
مراحل تولید ناودانی
سخن پایانی:
قیمت نهایی ناودانی همانند سایر مقاطع فولادی تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون مشخصات ناودانی و… قرار دارد که از جملهی آنها میتوان به نوع ناودانی فولادی، وزن ناودانی، نحوهی تولید و شکل ناودانی اشاره کرد. سایر موارد مؤثر به شرح زیر است:
تولید ناودانی به روش پرسی
روش پرسی در حقیقت همان نورد سرد است که در آن برای ساخت پروفیل آهنی ناودانی از ورق فولادی به عنوان ماده اولیه استفاده میشود. در این روش، ساخت ناودانی با استفاده از دستگاه پرس انجام میشود. البته در حال حاضر استفاده از دستگاه رول فرمینگ قيمت ناودانی برای ساخت ناودانی به روش نورد سرد هم رواج پیدا کرده است. در زمان تولید ناودانی صنعتی به روش پرس ابتدا ورق فولادی در اندازه و ضخامت مشخص که مساوی با مجموع عرض بالها و جان ناودانی است، برش داده شده و بعد از آن در طی فرآیند خمکاری و شکلدهی به شکل ناودانی در میآید. اگر قدرت پرس دستگاه بیشتر باشد، محصول بیشتر حالت ناودانی C پیدا میکند؛ در مقابل با کم بودن قدرت پرس دستگاه، محصول به شکل ناودانی U در میآید.